Καταχωρήθηκε από:
sadmin
Κατηγορία:
Μοιραστήτε το:

ΔΙΑΛΕΞΗ | Mehmet Ali Sanlıkol – Reading Ottoman Music from a Byzantine Fake Book

ΔΙΑΛΕΞΗ

Καθ. Mehmet Ali Sanlıkol
New England Conservatory, ΗΠΑ

Reading Ottoman Music from a Byzantine Fake Book: new perspectives on reform, notation and Ottoman/Turkish music in early 19th century Istanbul

Εισαγωγική ομιλία από τον π. Ρωμανό Καράνο, Επίκουρο Καθηγητή, Holy Cross Greek Orthodox School of Theology

22 Νοεμβρίου 2024, 18.00 Athens GREECE / 11.00 EST (US)

Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά.

Διοργάνωση

Εργαστήριο Εθνομουσικολογίας και Πολιτισμικής Ανθρωπολογίας, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Εργαστήριο Βαλκανικών και Ανατολικών Μουσικών, Ιστορίας και Πολιτισμών, Τμήμα
Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης

Οργανωτική επιτροπή

Μαρία Αλεξάνδρου, Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών Αριστοτέλειο, Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Κυριάκος Καλαϊτζίδης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Παναγιώτης Κ. Πούλος, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

Ο Mehmet Ali Sanlıkol εξέδωσε το βιβλίο “Reform, Notation and Ottoman music in Early 19th Century Istanbul: EUTERPE” στη σειρά του SOAS του εκδοτικού οίκου Routledge το Μάρτιο του 2023. Σε αυτό το βιβλίο, ο Sanlıkol παρουσιάζει μια κριτική έκδοση της πρώτης έντυπης συλλογής φωνητικών συνθέσεων Οθωμανικής κλασικής μουσικής, της Ευτέρπης, και μια αναλυτική μελέτη της Ερμηνείας, της πρώτης πηγής που εξηγεί τα Οθωμανική/Τουρκικά μακάμ με μικροδιαστηματικές αξίες, και κατά συνέπεια μια εκτενή ανάλυση όλων των μακάμ που περιλαμβάνονται σε αυτές.

Στην παρουσίαση του ο Sanlıkol, εκτός των συμπερασμάτων του σχετικά με την Ευτέρπη, την Ερμηνεία και άλλες παρόμοιες εκδόσεις, θα συζητήσει την πιθανή σχέση μεταξύ αυτών των εκδόσεων και της απαγόρευση των köçek [νεαροί χορευτές], θα αξιολογήσει τις ευρέως χρησιμοποιούμενες στη jazz μορφές των «lead sheet» και «fake book» στο πλαίσιο της Οθωμανικής/Τουρκικής μουσικής, θα συγκρίνει τη σχέση μεταξύ των vezin [ποιητικό μέτρο] και usul [ρυθμικός κύκλος] και της jazz από διαφορετικές οπτικές, και θα παρουσιάσει τις σκέψεις του επάνω σε διάφορα άλλα παρόμοια ζητήματα.

 

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Mehmet Ali Sanlıkol, συνθέτης υποψήφιος για τα βραβεία Grammy, αποφοίτησε το 1997 από το Berklee College of Music με διπλό πτυχίο Τζαζ Σύνθεσης και Μουσικής για Κινηματογράφο.  Ο Sanlıkol ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Τζαζ Σύνθεση στο New England Conservatory (NEC) το 2000 όπου και εκπόνησε στη συνέχεια διδακτορική διατριβή. Κατά τη διάρκεια εκπόνησης της διδακτορικής διατριβής εστίασε στην εθνομουσικολογία και την κλασική Οθωμανική/Τουρκική μουσική και έπειτα πραγματοποίησε μετα-διδακτορική έρευνα υπό την εποπτεία του Καθ. Cemal Kafadar στο Κέντρο Μεσανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ ως συνεργαζόμενο μέλος. Ο Sanlıkol είναι καθηγητής στο New England Conservatory και έχει συνθέσει μουσική, έχει συνεργαστεί ως ερμηνευτής και έχει περιοδεύσει με καλλιτέχνες και μουσικά σύνολα διεθνούς εμβέλειας,  όπως ο Dave Liebman, ο Bob Brookmeyer, ο Billy Cobham, ο Antonio Sanchez, η Anat Cohen, η Ingrid Jensen, ο Tiger Okoshi, ο Miguel Zenón, ο John Patitucci, ο Gil Goldstein, η Esperanza Spalding, η The Boston Camerata, το The Boston Cello Quartet, η A Far Cry string orchestra, η American Composers Orchestra, ο Okay Temiz, και οι Erkan Oğur ve Birol Yayla. Ο Sanlıkol είναι διευθυντής του Intercultural Institute του NEC διευθυντής έργων (project manager) στο Dr. Hüseyin Parkan Sanlıkol Musical Instruments Museum του Δήμου Nilüfer.